FİZYOTERAPİ – MANUEL TERAPİ

BARTIN FİZYOTERAPİ

Manuel terapi  ilaçsız, ameliyatsız, herhangi bir cihaz kullanılmadan sadece el ile uygulanan bir yöntemdir. Yüz yılı aşkın bir süredir başta Amerika ve Avrupa olmak üzere fizyoterapist, osteopat, kayropraktist gibi manuel terapi üzerinde uzmanlaşmış çeşitli meslek grupları tarafından başarılı bir şekilde uygulanmaktadır.

Bu yöntem duruş ve hareket organlarının ağrılı hastalıklarının tanı, tedavi ve korunmasında hızlı, pratik ve başarı oranının da yüksek oluşuyla Türkiye’de de çok tercih edilen bir yöntem olmuştur.

Manuel Terapi

Hangi Durumlarda Uygulanır

• Omurga Problemleri: Bel, boyun fıtığı, bel   kayması, boyun düzleşmesi, Faset eklem sorunları.

• Miyofasyal Ağrı Sendromu (Kulunç Ağrısı)

• Boyuna Bağlı Baş Ağrısı

• Kırık Sonrası (Limitasyon Açma)

• Omuz Problemleri: Donuk Omuz, Impingement (sıkışma) Sendromu, Kas yırtıkları.

• Dirsek Problemleri: Tenisçi/Golfçü Dirseği

• El Bileği Problemleri: Karpal Tünel Sendromu, Dupuytren Kontraktürü (el cildi altındaki fibroz dokuda oluşan kalınlaşma sonucu parmaklarda şekil ve işlev bozukluğu)

• Kalça Problemleri: Priformis Sendromu (Priformis kasının siyatik sinirine basısı sonucu oluşan patolojik durum), Kalça Çıkığı, Koksartroz (Kalça Kireçlenmesi),

• Diz Problemleri: Ön/Arka Çapraz Bağ Yırtıkları, Kondropati (Kıkırdak Hasarı), Menisküs Yırtıkları