SKOLYOZ EGZERSİZLERİ

Skolyoz

Skolyoz Nedir?

Omurga sorunları arasında en sık karşılaşılan rahatsızlıklardan bir tanesi de skolyozdur. Diğer omurga sorunlarında olduğu gibi kişinin gündelik hayatında gerçekleştirmekte olduğu aktivitelerde zorlanmasına neden olmaktadır. Kadın erkek, genç yaşlı fark etmeksizin her yaştan ve cinsiyetten bireyin yaşam ihtimali olduğu skolyoz elbette çeşitli belirtilere ve tedavi yöntemlerine sahiptir.

Skolyozu kısaca tanımlayacak olursak bir omurga eğriliği olduğunu belirtmek gerekmektedir. Normal şartlarda sağlıklı bir omurganın, omurlara arkadan bakıldığında boyun, sırt ve bel bölgelerinde düz bir hat şeklinde uzanması gerekmektedir. Skolyozda ise sağlıklı bireylerin aksine omurlar sağa sola doğru yer değiştirir. Skolyoz rahatsızlığının diğer omurga sorunlarından farklı olarak çoğunlukla da sebebi bilinmemektedir ancak Travma, doğumsal gelişim bozukluğu ve duruş bozukluğu gibi sebeplerle gelişebildiği tahmin edilmektedir.

Toplumda görülme sıklığı toplumda yaklaşık %2 ila 4 oranında olan skolyoz, kız çocuklarda erkek çocuklara oranla daha sık görülmektedir. Skolyoz erken dönemde belirti göstermeyen, çoğunlukla şikayet oluşturmadığı için geç fark edilen bir rahatsızlıktır. Biz de tam olarak buradan hareketle hizmet vermekteyiz.

Skolyoz Teşhis

Skolyoz, bahsedilmiş olduğu üzere ziyadesiyle önemli bir rahatsızlıktır ve ihmale gelmeyecek niteliktedir. Skolyozun fark edilebilmesi ve rahatsızlığa müdahale edilebilmesi profesyonel bir hizmeti gerektirmektedir. Şayet kendinizde veya çevrenizde skolyoz hastalığına dair en ufak bir belirti dahi görecek olursanız bizimle iletişime geçmeniz yararınıza olacaktır.

Bilindiği üzere erken tanı ve tedavi süreci her hastalık için önemlidir. Ancak skolyoz gibi kimi rahatsızlıklarda teşhisin daha zor olması, konuya dair daha titiz bir çalışmayı gerektirmektedir. Profesyonel ekibimiz skolyozu oldukça ciddiye almaktadır. Siz de bu hastalığı ciddiye alın ve vakit kaybetmeden bize ulaşın.